Którą zmianę z 52 wybierzesz?

Motywem przewodnim naszej działalności jest zmiana. To jak ją określamy, to czego dotyczy, to jak przebiega i do czego dąży – liczy się dla nas wszystko. Podobno podstawą zmiany jest określenie pewnego dyskomfortu – jest nam z jakiegoś powodu źle. Do końca nie wiemy z jakiego, ale coś nas uwiera. Próbujemy jednej metody, próbujemy drugiej – z większym albo z mniejszym powodzeniem dążymy do zmiany, do czegoś lepszego.

Kobieta w zmianie to obserwacja perspektywy. Zwłaszcza, że najczęściej myśląc o zmianie jesteśmy PRZED. Jaka ja byłam głupia wychodząc za X-a. Na co ja liczyłam? Że słodki X, od czasu do czasu biorący sprawy w swoje ręce nagle zmieni się w wyśnionego drwala wysłuchującego moich wynurzeń? Wstyd mi, że zawsze byłam czystym konkretem, a wtedy miałam takie zaćmienie umysłu. Co chciałam zmienić? To było przed zmianą.

A jest też perspektywa W TRAKCIE. Trudna, bo niezauważanie postępów to nasze kalectwo umysłowe. A po co sobie umniejszać, jeśli każdy twój krok to kolejny efekt. Nie może być tak, że idziesz dalej i nie posuwasz się ani o krok do przodu. To po prostu niemożliwe. Tylko efekt jakiego oczekujesz jest zbyt duży na obecną chwilę. Jaki efekt by cię zadowolił? Jaka jego część, jaki procent. Czego chcesz dziewczyno? Ne zawsze da się zmienić wszystko. Jeśli marzysz o dowództwie, a w grupie zanika twój głos, twoją strefą efektu i wpływu będzie albo może być ciche i silne zaplecze. Choćbyś miała wyjść na dziwaczkę.

Perspektywa PO uzmysławia nam jak bardzi różni się nasza sytuacja od momentu zauważenia dyskomfortu. Zaskakująco inna niż była i… inna niż miała być. Pełna emanacja zmiany. Inność w każdym dniu, zwłaszcza kiedy odwiedzasz stare miejsca. Jesteś inna osobą, choć tą samą. Dobrze jest mieć takie trochę “za duże marzenia”. Po prostu i tak sobie za często umniejszamy nasze możliwości. A tu jeszcze się zdarzy, że coś nas zaskoczy i wyśpimy się lepiej niż sobie pościeliłyśmy 🙂

jocu74jb9la-stephanie-krist

Na każdym etapie towarzyszą nam wątpliwości czy wybraliśmy dobry kierunek. Czy to na pewno to? Dzisiaj propozycja zabawy: prezentujemy 52 zmiany. Niektóre przypadkowe i raczej zabawne, inne głębokie i zastanawiające. Gdybyś miała wybrać najważniejsze. Nie mówimy czy 3 czy 10 – po prostu najważniejsze. Które by to były? Zachęcamy do wyboru.

 

Zmiana 1. Medytuj.

Zmiana 2. Skończ z odkładaniem na później.

Zmiana 3. Spaceruj.

Zmiana 4. Usprawniaj umysł.

Zmiana 5. Poznaj to, co dla Ciebie najważniejsze.

Zmiana 6. Uważne jedzenie.

Zmiana 7. Wyznaczaj najważniejsze zadania.

Zmiana 8. Posprzątaj półkę.

Zmiana 9. Zacznij oszczędzać.

Zmiana 10. Joga albo trening siłowy.

Zmiana 11. Czyść zęby nicią dentystyczną.

Zmiana 12. Spłać mały dług.

Zmiana 13. Ćwiczenie uwagi.

Zmiana 14. Prosty budżet.

Zmiana 15. Stwórz grupę wsparcia.

Zmiana 16. Zjedz trochę warzyw.

Zmiana 17. Wdzięczność.

Zmiana 18. Posprzątaj blaty.

Zmiana 19. Zwolnij.

Zmiana 20. Baw się.

Zmiana 21. Stwórz strefę koncentracji.

Zmiana 22. Uwolnij się od pokusy.

Zmiana 23. Przestań myśleć życzeniowo.

Zmiana 24. Posprzątaj w szafie.

Zmiana 25. Pozbądź się telewizji.

Zmiana 26. Śpij dłużej.

Zmiana 27. Ceń czas wyżej niż pieniądze.

Zmiana 28. Zastąp poglądy ciekawością.

Zmiana 29. Czytaj.

Zmiana 30. Ogranicz zakupy.

Zmiana 31. Już teraz jesteś wystarczająco dobry – uświadom sobie to.

Zmiana 32. Twórz.

Zmiana 33. Jedz prawdziwe jedzenie.

Zmiana 34. Znajdź pracę którą kochasz.

Zmiana 35. Pomagaj innym.

Zmiana 36. Oddychaj.

Zmiana 37. Ciesz się dobrym nawykiem.

Zmiana 38. Chwila samotności to nagroda czy kara? – wybierz.

Zmiana 39. Porządkowanie pokoju.

Zmiana 40. Powtarzaj nawyk.

Zmiana 41. Mniej nieproduktywnych zajęć.

Zmiana 42. Wyłącz sieć.

Zmiana 43. Uwolnij się od celu.

Zmiana 44. Porażka jako sposobność do nauki.

Zmiana 45. Ogranicz zobowiązania.

Zmiana 46. Zmień problem w okazję.

Zmiana 47. Doceniaj życie.

Zmiana 48. Uporządkuj swoją skrzynkę odbiorczą.

Zmiana 49. Przekazuj doświadczenie.

Zmiana 50. Współczuj.

Zmiana 51. Rozważaj.

Zmiana 52. Niczego nie tracisz.

 

Aha, najważniejsze: tygodni w roku jest też 52 (czasami 53) – warto to wykorzystać 🙂

 

Tekst – Magda Tatar

Zmiany – Babauta Leo “Zmień swoje życie tydzień po tygodniu”