Jak przygotować się do diety?

Jednym z najpopularniejszych błędów w podejmowaniu diety oraz procesie jej utrzymywania jest radykalne podejście. Należy sobie uświadomić, że bez wcześniejszego przygotowania naszego organizmu do zmian w jadłospisie oraz porach jedzenia możemy bardzo szybko ponieść porażkę i wrócić do starych i niezdrowych nawyków żywieniowych. W jaki zatem sposób powinniśmy przygotować nasze ciało tak, by móc zauważyć jak największe efekty już podczas samej diety?

Dywersyfikacja

Proces odchudzania nie opiera się zaledwie na wprowadzeniu i przestrzeganiu diety, lecz również na innych działaniach. By skutecznie stracić zbędne kilogramy, niezbędne jest zadbanie o różnorodność aktywności, które mają na celu nas odchudzić; ćwiczeń fizycznych oraz diety.

Warto podkreślić, że wraz z przygotowaniami do diety powinny iść w parze przygotowania o charakterze bardziej sportowym. Dopiero połączenie tych dwóch obszarów daje najskuteczniejsze wyniki widoczne w straconych kilogramach; warto już teraz podjąć – na razie niezbyt wymagające – aktywności fizyczne, takie jak dłuższe spacery, nordic walking czy chociażby basen czy bieganie. Oczywiście i w tym przypadku warto podkreślić, że najważniejsze jest przystosowanie organizmu.

Jak się przygotować?

Jeżeli mówimy o sporcie i diecie najbardziej wartościową formą przygotowania jest postawienie przed sobą niewielkich i niezbyt wymagających celów, ale tylko po to, by móc w przyszłości podwyższać poprzeczkę.W sporcie przedstawię się to w taki sposób, że na samym początku treningów, na przykład biegania, należy wyznaczyć sobie kilometr bądź nawet mniejszą odległość do przebiegnięcia, a dopiero potem starać się przebiec więcej.

Bardzo podobnie jest z dietą, o czym wiele osób zdaje się zapominać. Przedstawiają oni podejście bardziej radykalne – dosłownie z dnia na dzień chcieliby zmienić nawyki żywieniowe, co jest piekielnie trudne do zrealizowania, a może nieść ze sobą również negatywne skutki dla naszego zdrowia i samopoczucia.

Z tego właśnie powodu dietę – bez względu na jej rodzaj – należy wprowadzać do swojego życia stopniowo. Dobrym przykładem takiego działania może być chociażby zrezygnowanie na jeden czy dwa dni w tygodniu z tego, co spożywamy w nadmiernych ilościach – mogą to być na przykład słodycze czy słodzone napoje.

Nie da się ukryć, że przygotowaniu do diety powinniśmy poświęcić równie wiele czasu, co samej diecie. Jeżeli już jesteśmy po etapie przygotowań i wprowadziliśmy do swojego życia już dietę, warto uzmysłowić sobie, że bardzo ważne jest dywersyfikowanie aktywności związanej z odchudzaniem poprzez sport. Regularne i wymagające w późniejszym okresie ćwiczenia wzmacniają efekty i sprawiają, że są one szybciej dostrzegalne.

Na rynku dostępne są również tabletki, dzięki którym można wspomóc odchudzanie – warto tutaj jednak powiedzieć o tym, że samo korzystanie z takich środków nie przyniesie nam korzyści. Najważniejszy zawsze pozostaje rozsądek, także w procesie przygotowania organizmu do diety oraz jej przestrzegania.

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+
  • Marta

    Podstawa do MŻ 🙂